لیگ قهرمانان اروپا آرشیو خبر ها
در تساوی 1-1 یوونتوس و لیون ، دنی آلوز خونسرد نبود

در تساوی 1-1 یوونتوس و لیون ، دنی آلوز خونسرد نبود

صعود از گروه هنوز در هاله ای از ابهام است، چرا که یوونتوس تنها موفق به تساوی 1‐1 برابر لیون در خانه شد و شانسش برای صدرنشینی در گروه H رقابت ها را کمرنگ کرد.

 

اگر فکر کنیم می بینیم همه چیز بسیار خوب آغاز شد، آنها یک سیستم 4‐3‐1‐2 جدید استفاده کردند تا از خاصیت یار تازه واردشان میرالم پیانیچ بیشتر استفاده کنند، یووه درخشان آغاز کرد، آنها روان بازی می کردند و همین طور که به دنبال گل زدن بودند کنترل بازی را در دست گرفتند. یک خطای احمقانه باعث شد که لیون پنالتی بدهد و گنسالو ایگوایین با آرامش آن را به گل تبدیل کرد. هواداران در ورزشگاه خانگی امیدوار بودند که این آاز گل های بسیاری است، اما بعد از هدر دادن آسان ترین فرصت ها، یوونتوس خیلی زود کنترل بازی را از دست داد و نظر فکری و همچنین فیزیکی تسلیم رقیبی شد که سرعت و انگیزه ی فروانی داشت.

 

نکات مثبت

 

آنها از چینش جدیدی استفاده کردند و بازیکنان خلاقترشان را هم در اختیار نداشتند، با این حال یووه بازی را فوق العاده شروع کرد و به دنبال کنترل بازی و پیروزی بود. تعادل موجود در تیم به علاوه ی کیفیت فوتبالی که بازی شد نشان داد که تیم می تواند در بالاترین سطح رقابت کند، اما نه در تمام طول بازی.

 

نکات منفی

 

ریزش نگران کننده در دقیقه ی 40 بازی چه از نظر روحی و چه بدنی دلیلی برای دلشوره ی هواداران خواهد بود. اگرچه برنامه ی فشرده ی بازی ها و مصدومان فروان می تواند افت فیزیکی را توجیه کند، اما حیاتی است که یوونتوس هرگز از نظر ذهنی تسلیم نشود. و برای پیروزی تا آخرین سوت بجنگد، فقدان نظم، تمرکز به خصوص روی گلی که لیون زد، نشان دهنده ی خام دستی و بی علاقگی بوده و در شانِ‌ تیمی که به دنبال قهرمانی در اروپاست نمی باشد.

 

نمره ی مربی از 10:

 

نمره 6

 

با توجه به مصدومیت بازیکنان خلاقش، الگری گزینه های اندکی داشت اما جرئت یافت تا چینشی جدید را امتحان کند به این امید که از توانایی های پیانیچ بهره مند شود. این تیم برای حداقل 40 دقیقه خوب بازی کرد. اما وضعیتی که در آن نیمه ی دوم خسته شدند باید مورد توجه قرار گیرد.

 

نمرات بازیکنانی که بیشتر از 20 دقیقه در زمین بوده اند:

 

بوفون: 6

 

واکنش بی نقصی نشان داد تا تیم را مقابل شوت ریبوس نجات دهد اما روی گل نمی توانست کار چندانی بکند.

 

آلوز: 5

 

با ان همه تجربه، او فاقد خونسردی در بازی بود. او باید ذهنیت پیروزی را فراهم کند و به یووه برای به دست آوردن کنترل بازی کمک کند و از پس وظایف حداقلی اش بربیاید، اما برعکس به نظر می رسید که کاملا زیر دست و پای لیونی ها له شده است.

 

بونوچی: 6

 

او مقتدر و مطئن بود، با شخصیت بازی و دفاع کرد و همواره به دنبال ارسال پاس های بلند و مناسب بود.

 

بارتزالی: 7

 

یک جانور در خطِ‌ دفاع، هیچ وظیفه ای برای او بیش از حد بزرگ نیست و هیچ نقطه ای از زمین نبود که او پوشش نداده باشد. حواس او به همه چیز هست و تا مغز استخوان از خودش کار کشید. حیف شد که در پایان بازی آ اشتباه را انجام داد.

 

اورا: 6

 

او پخته و مراقب بود.، اما نتوانست در کناره ها حرارت لازم را ایجاد کند. و یوونتوس هم به این نیاز داشت که نمایش ملال آورش در میانه ی میدان را تمام کند!

 

خدیرا: 6

 

می توانید حس کنید که این بازیکن آلمانی خسته است. او به خوبی بازیخوانی انجام می دهد، اما بدنش توانایی ارائه ی حمایتی که تیم به آن نیازمند است ندارد.

 

مارکیزیو: 6

 

خونسردی اش در زمان داشتن مالکیت تیم تیم را تحت تاثیر قرار دارد و شروع بازی فوق العاده بود اما به محض اینکه او خسته شد، تیم هم به اندازه ی او خسته شد و سقوط کرد.

 

استورارو: 5

 

او به آن اندازه که به نظر می آید بد نیست. می تواند شدت عمل مناسبی به تیم بدهد اما در عین حال اشتباهات فروانی می کند که هم تیمی هایش را مجبور به تلاش بیشتر می نماید. او باید یاد بگیرد که چطور توپ را نگه دارد، اما حداقل توانست برای یووه پنالتی بگیرد.

 

پیانیچ: 6

 

چینش تیم عوض شد تا فشار کم شود اما این بازیکن هنوز نتوانسته به معنای واقعی بدرخشد. او به نظر کمی کلافه و خسته می آمد، چند حرکت جالب انجام داد، اما نتوانست با هم تیمی هایش خوب ترکیب شود، تنها توی دست و پایشان بود.

 

ایگوایین: 6

 

او پنالتی را به خوبی تبدیل به گل کرد اما بعد راحت ترین فرصت برای گلزنی را از دست داد. دروازه تقریبا خالی بود. کارامد بودن نام این ورزش است و 90 میلیون باید چنین گل هایی را میسر کند.

 

مانژوکیچ: 6

 

آیا مهاجم پرتلاش تری نسبت به او داشته ایم؟ پرس کرد، مالکیت توپ را پس گرفت، بازیکنان حریف را تعقیب کرد و شوت زد. متاسفانه، او گل نزد، اما هرگز بازی و تلاشش برای تیم متوقف نشد.

 

تعویض ها:

 

بن عطیه: 6

 

وقتی به زمین آمد که تیم زیر فشار بود و او نتواست به تیم کمک کند.

 

ساندرو: 6

 

بازیکنی که می تواند انرژی زیاد و بُرندگی زیاد به تیم اضافه کند، اما در گل لیون مقصر بود. کاش می توانست اشتباهاتش را حداقل کند.

 

کوادرادو: ―

 

مدت زیاد در زمین نبود.

 

مینا روزکی، ESPNFC


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
نازنین راهبر
نازنین راهبر«نگارنده اخبار»
ارتباط با نگارنده: